RASMIY MUNOSABAT
Ijtimoiy tarmoqlarda haydovchi-foydalanuvchilarning avtomobil yo'llari holati bo'yicha shikoyatlari, joylardagi yo'l muammolari aks etgan foto va video murojaatlar soha mutaxassislari tomonidan atroflicha o'rganildi.
Bugungi kunda respublikadagi
avtomobil yo'llari tarmog'ining uzunligi 209,5 ming kilometr bo'lib, ushbu yo'llarning
asosiy qismi 1991 yilga qadar qurilgan va 190 ming kilometr
qismining yuk ko'tarish qobiliyati 5-8 tonnaga mo'ljallangan hamda og'ir vaznli
transport vositalarining bosimiga bardosh bera olmay yo'l qoplamalarining buzilishiga
olib kelmoqda.
Shuningdek, shahar ko'chalarida
drenaj tizimlarining eskirganligi sababli yog'ingarchiliklar
davrida yomg'ir suvlarining to'planib qolishi kuzatilmoqda.
Natijada yilning mavsumiy
yog'ingarchilik davrida yo'llarda nosozliklar, jumladan, chuqurchalarning paydo
bo'lishiga sabab bo'lmoqda.
Mazkur holatlarni tezkor
bartaraf etish hamda avtomobil yo'llaridagi nosozliklarning tizimli ravishda oldini
olish maqsadida alohida yo'nalishlar bo'yicha kompleks amaliy tadbirlar olib borilmoqda.
Jumladan, 2017 yil 1 yanvar holatida ta'mirtalab yo'llar
uzunligi 119,5 ming kilometrni tashkil qilgan bo'lsa, oxirgi
besh yil (2017-2021) davomida 53,8 ming kilometr avtomobil yo'llarida rekonstruktsiya va ta'mirlash ishlari olib borildi
va ushbu yo'llarning o'tkazuvchanlik qobiliyati
yaxshilandi.
Birgina
2021 yil davomida 20,6 ming kilometr avtomobil yo'llari, shundan 16,6 ming kilometr shahar ko'chalari va ichki yo'llar ta'mirlandi. Shuningdek, 328 ta ko'prik, 23 ta yer osti va yer usti piyodalar yo'laklari, 348 km piyodalar va 286 km velosiped yo'lakchalari qurildi hamda ta'mirlandi.
Joriy yil 1 yanvar holatiga respublikadagi ta'mirtalab
yo'llar uzunligi 65,7 ming kilometrni tashkil etib, ushbu ta'mirtalab yo'llarni 2022-2025 yillarda bosqichma-bosqich
ta'mirlash bo'yicha dastur ishlab chiqildi.
Bugungi kunda joriy yilning
fevral-mart oylarida me'yordan ortiq yog'ingarchiliklar natijasida avtomobil yo'llarida
yuzaga kelgan nosozliklarni bartaraf etish bo'yicha
respublikaning har bir hududida tezkor guruhlar tashkil etilib, ikki bosqichda ta'mirlash ishlari olib borilmoqda:
birinchi bosqichda – xavfsiz harakatni ta'minlash
maqsadida yo'llardagi mayda nosozliklarni, jumladan, paydo bo'lgan chuqurchalarni
tezkor ravishda asfalt-beton bilan bartaraf etish ishlari amalga oshirildi;
ikkinchi bosqichda – kelgusida chuqurchalar
paydo bo'lishi mumkin bo'lgan ta'mirtalab yo'l uchastkalarini kartasimon ravishda
asfalt-beton bilan ta'mirlash ishlari olib borilmoqda.
Yo'l ishlarini bajarishda xalqaro standartlarni qo'llash
va sifat nazoratini doimiy ta'minlash maqsadida xalqaro standartlarga to'liq rioya
qilgan holda buyurtmachi, loyihachi
va pudratchi o'rtasida FIDIC tizimi tadbiq etilishi boshlandi.
Mazkur tizim orqali bajarilgan ish
hajmi mutaxassislar nazoratida bo'lib, sifatsiz ishlarga ularning moliyaviy javobgarligi
belgilanadi.
Oxirgi ikki yil davomida
sohaga oid 200 dan ortiq normativ
hujjatlar qayta ishlab chiqildi va zamonaviy standartlarga moslashtirildi hamda
bugungi kunda Germaniya va Turkiyadan malakali mutaxassislarni jalb qilgan holda yangi me'yor
va standartlar ishlab chiqilishi davom etmoqda.
Yo'llardagi mavjud yo'l belgilarini zamonaviylariga almashtirish, yo'l chiziqlarini
yuqori sifatli termoplast bo'yoqlari orqali chizish ishlari yo'lga qo'yildi. Bugungi
kunda Xitoyning kompaniyasi bilan hamkorlikda tashkil etilgan qo'shma korxona tomonidan
yo'l chiziqlari (razmetka) uchun termoplast bo'yoqlar ishlab chiqarilmoqda.
Shuningdek, avtomobil yo'llarida
harakat qatnovini boshqarish va xalqaro standartlar talabi asosida tashkil etish
maqsadida axborot-kommunikatsiya tizimiga asoslangan zamonaviy raqamli intellektual texnologiyalarni
qo'llash tizimi tashkil etilmoqda.
Xususan, sinov tariqasida
A373 xalqaro avtomobil yo'lining "Qamchiq"
dovonidan o'tgan 100 km qismida transport
oqimini intellektual (ITS) boshqarish tizimi
yo'lga qo'yilmoqda.
Bundan tashqari, "Ochiq byudjet" platformasi orqali tuman (shahar)lar byudjetlari parametrlarida hududiy avtomobil yo'llarini
ta'mirlash uchun ajratilgan mablag'larni jamoatchilik fikri asosida ma'lum bir manzildagi
avtomobil yo'lini ta'mirlashga yo'naltirish imkoni yaratildi.
Shu bilan birga, "Shaffof yo'l" platformasi yaratilib, ushbu platforma orqali aholining yo'llar nosozligi, yo'llarda
xavfsiz harakatlanish uchun paydo bo'lgan favqulodda texnik muammolar haqida foto
va video lavhalar yo'llash orqali murojaat qilish tizimi yo'lga qo'yilmoqda.
Respublika avtomobil yo'llaridan
foydalanish holatini talab darajasida saqlash hamda qurilish va ta'mirlash ishlarining
zamonaviy texnologiyalarni qo'llagan holda sifatini oshirish bo'yicha amaliy ishlar
davom ettirilmoqda.
Avtomobil
yo'llari qo'mitasi
Matbuot
xizmati